lördag, juli 30, 2005

Smålands skogar

Så bra som vädret var första tiden på semestern i Sverige, precis så trist är det nu. Sen vi åkte till Småland för drygt en vecka sen har det mest varit regn och grått, tror inte det varit mer än en dag över 20 grader varmt.

Och sjuk har jag varit! har hostat och haft ont i halsen i 1.5 vecka. Var hos distriktssköterskan för en vecka sen för att kolla att det inte var strep throat, men det var det som tur var inte. Som vanligt ställde jag till problem när jag ville betala för mig, till slut kom receptionisten fram till att jag faktiskt bara behövde betala som alla Sverigeboende svenskar, 80 kr, för besöket. Trots att hon kunde se att jag inte är skriven i Sverige - sedan över 9 år nu - men jag kunde visa mitt svenska pass och var därmed berättigad till akutvård (eller nåt sånt, har hört att det ska funka så, men det var första gången det funkade! å andra sidan har jag inte blivit akut sjuk i Sverige på semestern förut, bara barnen). Nu är jag så gott som frisk igen.

Badat har vi gjort två gånger. Barnen bryr sig ju inte så mycket om ifall solen skiner eller inte, bada kan de göra i alla fall. Det var 20 grader i vattnet, helt ok.

Inga kommentarer: