onsdag, maj 18, 2005

Stressad housewife

... fast desperat är jag inte. Trodde jag skulle ta körkort idag men det gick inte, hade inte rätt legitimationshandlingar enl damen på DMV, Departement of Motor Vehicles, att min man fick göra sitt test för några veckor sen med samma typ av id-handlingar hörde inte till saken. *suck* Jag måste ha ett social security card och födelsebevis, nu har jag fått ny tid, i september... hej å hå. På hemsidan om soc security står att man inte kan få soc sec.nr om enda anledningen är att man behöver det för att ta körkort, vaddå moment 22!

Åkte hemåt, köpte minibrownies att servera i Gs klass, födelsedagen måste ju firas. Hemma en snabbis, plockade upp A, levererade brownies, G glad! Köttbullar och potatismos till lunch. Fixade i trädgården, vattnade blommor. Hittade en massa poison ivy i trädgården, inte alls bra (det är som riktigt elaka nässlor, typ), måste utrotas. Iväg m barnen till Gs gymnastik. Handlade yoghurt och lite smått jag glömt köpa - måste börja skriva listor igen! - medan G var på gymnastiken. Glada trevliga barn jag har!

Huvudvärk! som inte är av denna värld, hela dan. Nu måste jag zzzova.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, mötena med amerikansk byråkrati kan vara hemska, många moment 22 finns det! Som när jag skulle söka om ett replacement SS card och fick reda på att jag bytt namn (!) och därför måste uppvisa ett ID med gamla namnet och ett med nya namnet innan jag kunde få ersättnings kortet. Namnbytet var att mina två förnamn bytt plats, dvs ett misstag av den som utfärdade det ursprungliga kortet. Suck, det tog mig drygt ett och ett halvt år att reda ut med SS Administration.
Man måste ju ha SS# för att öppna bankkonto så det är väl en bra ytterligare anledning än körkortet.