lördag, januari 29, 2005

Dammsugare och god middag

Äntligen har jag tagit mig i kragen och köpt dammsugare. Inte så att vi varit utan i ett års tid, men den som finns i huset vi hyr är väl inte ny direkt och vi måste ju ändå förr eller senare ha en egen, så nu köpte jag en hederlig Miele, en ljust ljust blå. Verkar bra.

Det har varit rena bergochdalbanan med barnen, särkilt G, de senaste dagarna. Igår var heller ingen bra dag... det är som att ha en liten minitonåring här hemma ibland, oerhört frustrerande. Vad som var kul igår var att jag var secret storyteller i G:s klass, då kommer man och läser några böcker sista 15 minuterna på fredagen. Alla barnen i klassen blundar när man smyger in och så får de öppna ögonen när fröken C säger till. G blev sååå förvånad och glad. Lillasyster var med också. Det gick jättebra. Hemma lagade jag G:s favoritmat, stekt torsk och kokt potatis. Resten av em var mindre kul.

Men idag var en annan dag och då var vi på topp igen! Hem till vänner, familjen R, där vi fick fantastisk middag och drack gott vin. Barnen lekte så bra så bra. Nu zzzover de, snart jag med, måste bara läsa lite New York Times först, det är en stor tegelsten till tidning som levereras här på lördagarna.

Just det, mätte barnen för att se hur de växt. Båda har växt ungefär 5 cm vardera på 10 månader, G är 116 cm och A är 99 cm. Förstod väl det, behöver inte längre vika upp deras byxben.

Inga kommentarer: